Jak odpovídat na nabídky house sittingu

Objevili jste skvělou nabídku house sittingu a chystáte se odpovědět? Přečtěte si, co fungovalo nám.

Jelikož nabídka ubytování zdarma a případná společnost chlupatých kámošů zní lákavě téměř každému cestovateli, konkurence je vysoká a majitelé dostávají na své nabídky až několik desítek odpovědí během pár hodin. S aplikací se tedy vyplatí dát si práci – rozhodně nestačí napsat jen “Hello, I am interested, tell me more” a čekat, že vás berou.

Následující tipy jsou založené na naší osobní zkušenosti – house sittovali jsme intenzivně cca tři roky a máme za sebou 14 house sitů.

Hlavní pravidlo zní – reagujte rychle

Na nabídku house sittingu je třeba reagovat v první řadě rychle. Určitě si proto nezapomeňte nastavit e-mailové notifikace na vámi vybrané destinace a kontrolujte je minimálně jednou denně. To není přehánění, ale realita – na Trustedhousesitters se odpovídání na nejpopulárnější nabídky uzavře už během 24 – 48 hodin od vložení inzerátu. Majitelé už mají zkrátka tolik odpovědí, že už další ani nechtějí číst. Z toho logicky vyplývá, že čím výše budete v jejich inboxu, tím větší máte šanci, že na čtení vaší aplikace majiteli ještě zbyde energie…

Adresujte to, co majitel u house sittera hledá

Každou odpověď na nabídku vždy přizpůsobte na míru danému majiteli. Místo pouhého opakování toho, co si majitel přečte ve vašem profilu, tedy adresujte konkrétní požadavky, které jsou (třeba i jen nepřímo) zmíněné v inzerátu.

Stejně jako u odpovědí na nabídky práce i u house sittingu platí  – pište o tom, co VY můžete majiteli NABÍDNOUT, ne o tom, proč o sit tak stojíte.

Různí majitelé přitom hledají house sittery z různých důvodů. Někteří především kvůli bezpečí nemovitosti, jiní výhradně kvůli péči o své zvířecí miláčky. Argumenty, které použijete u každého z nich, se potom budou lišit.

NIKDY si nic nepřibarvujte a buďte připraveni vše splnit

A pozor, není to o vymýšlení si argumentů “na míru” inzerátu! Různě si přibarvovat zkušenosti nebo dokonce lhát se rozhodně nevyplatí – majitel to zaprvé pozná buď už z odpovědi nebo z pohovoru po Skypu, a nebo (v horším případě pro vás) až během situ. Vy potom skončíte se špatnými referencemi a třeba i nešťastní z místa a situace, která vám nesedí.

Různými argumenty máme na mysli spíše vyzdvihnout z vašich reálných kompetencí to, co je pro daného majitele důležité.

Svá tvrzení podložte zkušenostmi

Svá tvrzení vždy zkuste doplnit i odpovídajícími zkušenostmi. Pokud s house sittingem začínáte, ještě pravděpodobně nebudete mít oficiální reference, ale to neznamená, že nemáte šanci. U domácích mazlíčků se počítá i to, pokud jste s nimi vyrůstali, pořídili si nějaké v dospělosti nebo jste je hlídali známým.

Poukažte na to, co máte společné

Nezapomeňte do své aplikace dát i něco ze sebe – něco, co je relevantní pro danou situaci a co by mohlo s majitelem rezonovat. Všímejte si, co o sobě či zvířatech majitelé napsali, případně i jak to napsali. Jsou majitelé vegetariání a vy také? Všimli jste si na fotce fitness vybavení? Máte rádi stejnou rasu psů?

V návalu kvalifikovaných house sitterů může o vašem ne(úspěchu) rozhodnout i to, jak moc si s majitelem sednete jako lidé…

Scroll to Top